TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3352 | Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye'deki siyaseti daha iyi anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır. Dersin ana temalarından biri, Türkiye'nin demokrasisini sağlamlaştırmada karşılaştığı sorunlarla ilgilidir. Ders, 100 yıl boyunca Türk siyasetine genel bir bakışla başlayacaktır. Osmanlı İmparatorluğu'ndan başlayarak günümüz Türkiye Cumhuriyeti'ne kadar uzanan modernleşme çabalarının yansımaları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu anlayabilir. Osmanlı İmparatorluğu'nun gerilemesinin ve çöküşünün temel nedenlerini açıklayabilir. Türkiye Cumhuriyeti'ndeki başlıca siyasi yapıları, kurumları, aktörleri ve ideolojileri tanımlayabilir. Cumhuriyet Dönemi Türkiyesi'nde tek partiden çok partili siyasete geçişin temel dinamiklerini tanımlayabilir. Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti arasındaki süreklilikleri ve kopuşları tanımlayabilir. Türkiye'de siyasetin incelenmesine yönelik başlıca analitik yaklaşımları anlayabilir. |
Osmanlı İmparatorluğu'nun modernleşme çabaları ile beraber çöküşe kadar yaşanan siyasi krizler ve problemler. Osmanlı İmparatorluğu'nun otoriter yapısının modernleşmeye karşı direnişi ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sürecindeki hamleleri. Cumhuriyetin 100. yılında, Cumhuriyetin kazanımları ve Osmanlı döneminden bu yana Türkiye Cumhuriyeti'nin kronik sorunları. Dersin Öğretim yöntemleri; Anlatım, Grup Çalışması, Okuma, Tartışma ve Proje Hazırlama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Tanzimat Öncesi ve Sonrası – İkinci Meşrutiyet Dönemi | The Ottoman Empire at the Beginning of Tanzimat Reform – Jakub Mazanec The Evolution of The Turkish Political System and The Chancing Meaning of Modernity, Secularism and Islam (1876-1945) – Kemal Karpat |
3) | Cumhuriyet (1923-1950) | The Evolution of The Turkish Political System and The Chancing Meaning of Modernity, Secularism and Islam (1876-1945) – Kemal Karpat The First Half- Century -Walter F. Weiker |
4) | Demokrat Parti Yılları | Political Developments in Turkey, 1950-70 – Kemal Karpat Democratic Transitions, Breakdowns, and Restorations in Comparative Perspective , Ergün Özbudun |
5) | 1960-1970 Yılları Arası Türk Siyaseti | Turkish Foreign Policy and Economic Policy Between 1950-1975 The Military Politics, Ergün Özbudun |
6) | 1970-1980 Yılları Arası Türk Siyaseti | Turkish Foreign Policy and Economic Policy Between 1950-1975 The Military Politics, Ergün Özbudun |
7) | 12 Eylül Rejimi & Darbe Sonrası Türk Siyaseti Özallı Yıllar (1980-1994) | The Military Politics, Ergün Özbudun Dispending with Tradition? Turkish Politics and International Society during the Özal Decade, 1983-93, Berdal Aral |
8) | Ara Sınav | |
9) | 1990-2002 Yılları Arası Türk Siyaseti | Zucconi, M. (2020). Turkey’s Polarized Politics in the 1990s. In: EU Influence Beyond Conditionality. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25560-2_2 |
10) | 2002- 2014 AK Parti Dönemi | Turkish Foreign Policy under the AK Party Mesut Özcan The Evolution of Turkey's Foreign Policy under the AK Party Government , Joerg Baudner Transformation of Foreign Policy in the AKP Era: Realpolitik Codes versus Instrumental Soft-Power (Ebru Canan-Sokullu |
11) | 2014- 2024 AK Parti Dönemi | Turkish Foreign Policy under the AK Party Mesut Özcan The Evolution of Turkey's Foreign Policy under the AK Party Government , Joerg Baudner Transformation of Foreign Policy in the AKP Era: Realpolitik Codes versus Instrumental Soft-Power (Ebru Canan-Sokullu |
12) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
13) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
14) | Sunumlar | Her öğrenci Türk Siyasi Hayatında damga vurmuş bir olayı/vakayı çalışacak ve sunum yapacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | The Ottoman Empire At The Beginning Of Tanzimat Reform – Jakub Mazanec Kemal Karpat, Studies On Turkish Politics And Society The Modernization of Turkey; From Ataturk to the Present Day, Weiker, Walter Contemporary Turkish Politics: Challenges To Democratic Consolidation, Ergun Özbudun Insight Turkey - Vol. 16, No. 3, Turkey's Foreign Polıcy Options EU Anchor, Alliance of Civilizations, Arab World (Summer 2014) Turkey in Transition: Politics, Society and Foreign Policy, Ebru Canan Sokullu (Volume Editor) Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris.Değilor Zucconi, M. (2020). Turkey’s Polarized Politics in the 1990s. In: EU Influence Beyond Conditionality. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25560-2_2 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 3 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | 1 |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | 2 |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | 1 |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | 2 |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | 2 |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | 2 |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | 2 |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | 2 |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | 2 |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | 2 |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | 2 |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | 2 |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |