NMD3208 Advanced Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3208 İleri Medya Performansları Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BANU ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere yayıncılığın tüm alanlarında, özellikle görüntülü yayıncılık konusunda yetkinlik kazandırmak, bir programın hazırlanması ve sunulması konularında tecrübe kazandırmaktır. Öğrencilerin kamera önü performanslarının güçlendirilmesi dersin hedeflediği temel çıktılardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Doğru ve etkileyici bir şekilde konuşmayı öğrenecekler
- Konuşma ve yazma dili ile telaffuz atıfları arasındaki farkları algılayacaklar
- Öğrenciler radyo ve televizyon gibi medya araçlarına nasıl haber yazacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğrenecekler
- Öğrenciler haberleri radyo ve televizyon gibi medya araçlarında nasıl sunacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler program içeriği oluşturma ve sunma becerilerini öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere; diksiyon, haber ve program sunumu konularında detaylı bilgi verilecektir. Bu bağlamda öğrenciler; diksiyon, seslendirme; televizyon, radyo ve sosyal medya organlarında profesyonel düzeyde haber ve program sunumu; içerik oluşturmak; kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak için gerekli eğitimi alacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerin işlenmesi ile ilgili bilgi verilecektir. Muhabir, spiker ve sunucu olmanın tanımı ve uygulama alanları anlatılacaktır.
2) Doğru nefes almanın önemi
3) Beden farkındalığı nedir? Sesin doğru kullanımı nasıl olur?
4) Drama çalışması ile anlatımın güçlenmesi
5) Yazı dili ve konuşma dili
6) Spiker ve muhabirin görevi nedir?
7) Alternatif Gazeteler
8) Retorik nedir?
9) Vize
10) Radyo ve TV için program hazırlamak
11) Sözsüz iletişim: Jest ve mimiklerin kullanımı
12) Doğrular & Yanlışlar: TV ve radyoda konuk ağırlamak
13) Kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: In accordance with course processing; internet and newspaper news, poems, various reading materials, documents of radio and television news will be handed for practice.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2