NMD3208 Advanced Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3208 İleri Medya Performansları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BANU ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere yayıncılığın tüm alanlarında, özellikle görüntülü yayıncılık konusunda yetkinlik kazandırmak, bir programın hazırlanması ve sunulması konularında tecrübe kazandırmaktır. Öğrencilerin kamera önü performanslarının güçlendirilmesi dersin hedeflediği temel çıktılardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Doğru ve etkileyici bir şekilde konuşmayı öğrenecekler
- Konuşma ve yazma dili ile telaffuz atıfları arasındaki farkları algılayacaklar
- Öğrenciler radyo ve televizyon gibi medya araçlarına nasıl haber yazacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğrenecekler
- Öğrenciler haberleri radyo ve televizyon gibi medya araçlarında nasıl sunacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler program içeriği oluşturma ve sunma becerilerini öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere; diksiyon, haber ve program sunumu konularında detaylı bilgi verilecektir. Bu bağlamda öğrenciler; diksiyon, seslendirme; televizyon, radyo ve sosyal medya organlarında profesyonel düzeyde haber ve program sunumu; içerik oluşturmak; kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak için gerekli eğitimi alacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerin işlenmesi ile ilgili bilgi verilecektir. Muhabir, spiker ve sunucu olmanın tanımı ve uygulama alanları anlatılacaktır.
2) Doğru nefes almanın önemi
3) Beden farkındalığı nedir? Sesin doğru kullanımı nasıl olur?
4) Drama çalışması ile anlatımın güçlenmesi
5) Yazı dili ve konuşma dili
6) Spiker ve muhabirin görevi nedir?
7) Alternatif Gazeteler
8) Retorik nedir?
9) Vize
10) Radyo ve TV için program hazırlamak
11) Sözsüz iletişim: Jest ve mimiklerin kullanımı
12) Doğrular & Yanlışlar: TV ve radyoda konuk ağırlamak
13) Kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: In accordance with course processing; internet and newspaper news, poems, various reading materials, documents of radio and television news will be handed for practice.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek