DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4112 | İngilizce Haber Yazma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye İngilizce haber yazım teknikleri ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler uluslararası gazete, televizyon, radyo ve websitelerini karşilaştırma ve değerlendirme yetisine sahip olacaklardır. İngilizce haber yazımı ve sunumu konularını kapasadığı için bu ders Yeni Medya öğrencilerine kariyerlerinde büyük yarar sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İngilizce haber yazımında beceri kazanmak 2) Haber dilindeki farklı yazım biçimlerini keşfetmek 3) Çeşitli medya kanallarındaki teknikleri karşılaştırmak 4) İngilizce haber yazımında ortaya çıkan malzemeyi keşfetmek ve karşılaştırmak |
Bu ders profesyonel gazeteciler için bilgi sağlamaları ve beceri geliştirmeleri için rehberlik edecektir. Ders, basılı ve çevrimiçi medya, TV ve radyo dahil tüm medya platformları için haber yazımını öğretecektir. Bu ders farklı alanlar için farklı dillerde yapılan haberlerde uzmanlaşmayı sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dilin karakteristiği ve aldatıcı dil arasındaki ilişki | |
2) | İngilizce haber yazım dilindeki temel biçimler | |
3) | Klişeler ve bunlardan nasıl kaçılmalı? | |
4) | Sözcük ekonomisi | |
5) | Basılı medya için haber yazımı ve başlık yazma becerisi | |
6) | Televizyon radyoculuğu için yazım | |
7) | Söylenen söz, alanda haber yapma ve sokağın dili | |
8) | Çevrimiçi metin yazma | |
9) | Farklı kuruluşları karşılaştırmak | |
10) | Dil ve İçerik; birbirlerini nasıl etkilerler? | |
11) | Farklı alanlar ve farklı diller | |
12) | Tabloit gazete örneklerini ve onların niteliğini keşfetme ve karşılaştırma | |
13) | İngilizce Haber sözcükleriyle yapılan farklı başlıkları karşılaştırma | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | News Writing, the Gathering, Handling and Writing of News Stories. Matthew Lyle Spencer. 2012. ISBN-1103879855 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |