NMD4112 News Writing in EnglishBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4112 İngilizce Haber Yazma Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye İngilizce haber yazım teknikleri ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler uluslararası gazete, televizyon, radyo ve websitelerini karşilaştırma ve değerlendirme yetisine sahip olacaklardır. İngilizce haber yazımı ve sunumu konularını kapasadığı için bu ders Yeni Medya öğrencilerine kariyerlerinde büyük yarar sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngilizce haber yazımında beceri kazanmak
2) Haber dilindeki farklı yazım biçimlerini keşfetmek
3) Çeşitli medya kanallarındaki teknikleri karşılaştırmak
4) İngilizce haber yazımında ortaya çıkan malzemeyi keşfetmek ve karşılaştırmak

Dersin İçeriği

Bu ders profesyonel gazeteciler için bilgi sağlamaları ve beceri geliştirmeleri için rehberlik edecektir. Ders, basılı ve çevrimiçi medya, TV ve radyo dahil tüm medya platformları için haber yazımını öğretecektir. Bu ders farklı alanlar için farklı dillerde yapılan haberlerde uzmanlaşmayı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dilin karakteristiği ve aldatıcı dil arasındaki ilişki
2) İngilizce haber yazım dilindeki temel biçimler
3) Klişeler ve bunlardan nasıl kaçılmalı?
4) Sözcük ekonomisi
5) Basılı medya için haber yazımı ve başlık yazma becerisi
6) Televizyon radyoculuğu için yazım
7) Söylenen söz, alanda haber yapma ve sokağın dili
8) Çevrimiçi metin yazma
9) Farklı kuruluşları karşılaştırmak
10) Dil ve İçerik; birbirlerini nasıl etkilerler?
11) Farklı alanlar ve farklı diller
12) Tabloit gazete örneklerini ve onların niteliğini keşfetme ve karşılaştırma
13) İngilizce Haber sözcükleriyle yapılan farklı başlıkları karşılaştırma
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: News Writing, the Gathering, Handling and Writing of News Stories. Matthew Lyle Spencer. 2012. ISBN-1103879855
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.