NMD4112 News Writing in EnglishBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4112 İngilizce Haber Yazma Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye İngilizce haber yazım teknikleri ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler uluslararası gazete, televizyon, radyo ve websitelerini karşilaştırma ve değerlendirme yetisine sahip olacaklardır. İngilizce haber yazımı ve sunumu konularını kapasadığı için bu ders Yeni Medya öğrencilerine kariyerlerinde büyük yarar sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngilizce haber yazımında beceri kazanmak
2) Haber dilindeki farklı yazım biçimlerini keşfetmek
3) Çeşitli medya kanallarındaki teknikleri karşılaştırmak
4) İngilizce haber yazımında ortaya çıkan malzemeyi keşfetmek ve karşılaştırmak

Dersin İçeriği

Bu ders profesyonel gazeteciler için bilgi sağlamaları ve beceri geliştirmeleri için rehberlik edecektir. Ders, basılı ve çevrimiçi medya, TV ve radyo dahil tüm medya platformları için haber yazımını öğretecektir. Bu ders farklı alanlar için farklı dillerde yapılan haberlerde uzmanlaşmayı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dilin karakteristiği ve aldatıcı dil arasındaki ilişki
2) İngilizce haber yazım dilindeki temel biçimler
3) Klişeler ve bunlardan nasıl kaçılmalı?
4) Sözcük ekonomisi
5) Basılı medya için haber yazımı ve başlık yazma becerisi
6) Televizyon radyoculuğu için yazım
7) Söylenen söz, alanda haber yapma ve sokağın dili
8) Çevrimiçi metin yazma
9) Farklı kuruluşları karşılaştırmak
10) Dil ve İçerik; birbirlerini nasıl etkilerler?
11) Farklı alanlar ve farklı diller
12) Tabloit gazete örneklerini ve onların niteliğini keşfetme ve karşılaştırma
13) İngilizce Haber sözcükleriyle yapılan farklı başlıkları karşılaştırma
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: News Writing, the Gathering, Handling and Writing of News Stories. Matthew Lyle Spencer. 2012. ISBN-1103879855
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.