Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I) |
|
2) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II) |
|
3) |
Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası |
|
4) |
Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası |
|
5) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I) |
|
6) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II) |
|
7) |
ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR |
|
8) |
İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW |
|
9) |
Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları |
|
10) |
Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler? |
|
11) |
Kültür değişebilir mi? |
|
12) |
Türkiye’de kurumsal kültür (I) |
|
13) |
Türkiye’de kurumsal kültür (II) |
|
14) |
Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Articles in Course Package |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|