POL4010 Corporate Culture in a Globalized WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4010 Küreselleşen Dünyada Kurumsal Kültür Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kurumsal kültürün ölçümü, örnekleri ve unsurlarını kavramayı amaçlar. Öncelikle, genel bir çerçeve oluşturmak adına, kültürün boyutları, tanımları ve önemine değinilecektir. Ardından başarılı kurumsal kültür örnekleri incelenecek ve Türkiye’deki kurumsal kültür mercek altına alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kültürün tanımını ve önemini açıklar;
II. Diğer ülkelerin kurumsal kültürlerinden örnekler verir;
III. Başarılı kurumsal kültürün unsurlarını tartışır;
IV. Türkiye’deki kurumsal kültürü kavrar;
V. Kurumsal kültürü ölçme yeteneğini kazanır.

Dersin İçeriği

Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür; Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası; Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW; Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları; Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?; Kültür değişebilir mi?; Türkiye’de kurumsal kültür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I)
2) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II)
3) Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası
4) Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası
5) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I)
6) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II)
7) ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR
8) İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW
9) Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları
10) Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?
11) Kültür değişebilir mi?
12) Türkiye’de kurumsal kültür (I)
13) Türkiye’de kurumsal kültür (II)
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 3
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 3
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 3
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 2
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 2