POL4010 Corporate Culture in a Globalized WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4010 Küreselleşen Dünyada Kurumsal Kültür Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kurumsal kültürün ölçümü, örnekleri ve unsurlarını kavramayı amaçlar. Öncelikle, genel bir çerçeve oluşturmak adına, kültürün boyutları, tanımları ve önemine değinilecektir. Ardından başarılı kurumsal kültür örnekleri incelenecek ve Türkiye’deki kurumsal kültür mercek altına alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kültürün tanımını ve önemini açıklar;
II. Diğer ülkelerin kurumsal kültürlerinden örnekler verir;
III. Başarılı kurumsal kültürün unsurlarını tartışır;
IV. Türkiye’deki kurumsal kültürü kavrar;
V. Kurumsal kültürü ölçme yeteneğini kazanır.

Dersin İçeriği

Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür; Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası; Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi; İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW; Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları; Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?; Kültür değişebilir mi?; Türkiye’de kurumsal kültür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I)
2) Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II)
3) Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası
4) Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası
5) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I)
6) Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II)
7) ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR
8) İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW
9) Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları
10) Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler?
11) Kültür değişebilir mi?
12) Türkiye’de kurumsal kültür (I)
13) Türkiye’de kurumsal kültür (II)
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek