Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgi ve tanışma |
- |
2) |
Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri |
Duel – Steven Spielberg |
3) |
Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri |
Braindead – Peter Jackson |
4) |
Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri |
Cape Fear -Martin Scorsese |
5) |
Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri |
Joy Ride – J.J. Abrams |
6) |
Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri |
The Teror – Ford Coppola |
7) |
Final Projesi: Senaryo Tasarımı |
Neighbor – Robert Masciantonio |
8) |
Final Projesi: Senaryo Tasarımı |
- |
9) |
Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması |
- |
10) |
Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması |
- |
11) |
Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj |
- |
12) |
Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj |
- |
13) |
Final Project : Çekim |
- |
14) |
Final Project : Çekim |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|