FTV3980 Making B MovieBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3980 B Film Yapımı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler
ii. B filmi tasarlayabilecekler
iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler
iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler B filminin temel prensiplerini öğrenirler. B Filmi kompozisyonlarının görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır.A filmi ile B filmi arasındaki farklılıklara değinilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi ve tanışma -
2) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Duel – Steven Spielberg
3) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Braindead – Peter Jackson
4) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Cape Fear -Martin Scorsese
5) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Joy Ride – J.J. Abrams
6) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri The Teror – Ford Coppola
7) Final Projesi: Senaryo Tasarımı Neighbor – Robert Masciantonio
8) Final Projesi: Senaryo Tasarımı -
9) Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması -
10) Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması -
11) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
12) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
13) Final Project : Çekim -
14) Final Project : Çekim -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plannig the Low-Budget Film Robert Latham
Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir
Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2