FTV3980 Making B MovieBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3980 B Film Yapımı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders B filmleri yeni bir tür olarak anlamayı amaç edinmektedir. Öğrenciler bu derste B filmlerin temel özelliklerini öğrenecekler ve kendi B filmlerini üretmeye çalışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. B filmi’nin ortak özelliklerini öğrenecekler
ii. B filmi tasarlayabilecekler
iii. B filmi’nin kuralları ve olmazsa olmazlarını öğrenecekler
iv. Düşük bütçeli bir film için çözümler üretmeyi öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler B filminin temel prensiplerini öğrenirler. B Filmi kompozisyonlarının görüntü ile anlam yaratma üzerindeki etkisi ve yöntemleri tartışılır.A filmi ile B filmi arasındaki farklılıklara değinilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi ve tanışma -
2) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Duel – Steven Spielberg
3) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Braindead – Peter Jackson
4) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Cape Fear -Martin Scorsese
5) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri Joy Ride – J.J. Abrams
6) Ünlü yönetmen ve yapımcıların ürettiği düşük bütçeli B filmlerinin analizleri The Teror – Ford Coppola
7) Final Projesi: Senaryo Tasarımı Neighbor – Robert Masciantonio
8) Final Projesi: Senaryo Tasarımı -
9) Final Projesi: Prodüksiyon Planlanması -
10) Final Projesi: Çekim Planı çıkarılması -
11) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
12) Final Project :Sanat Tasarımı ve Makyaj -
13) Final Project : Çekim -
14) Final Project : Çekim -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plannig the Low-Budget Film Robert Latham
Digital Filmmaking 101: An Essential Guide to Producing Low-Budget Movies Dale Newton Sir
Destroy All Movies!!! The Complete Guide to Punks on Film Zack Carlson , Bryan Connoly
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3