AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1303 | TMI-Geleceğini Önceden Planla | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin beceri, ilgi ve değerlerini dikkate alarak ; uygun amaçlar belirlemesine ve bu amaçlara ulaşmak için doğru planlama yapabilme bilincine sahip olmasına destek olmaktır. Kendini tanıması ve kendi potansiyelini keşfetmesi sonucu teorikle pratiği dengelemek ve kendi kariyer planında bireyin doğru stratejiyle bilinçli adımlar atmasını sağlamayı amaçlar. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kişilik envanteriniz hazır olacak 2. SWOT analiziniz hazır olacak 3. Kişiliğinize uygun hedeflerinizi belirleme noktasında farkındalığınız olacak 4. İş başvuruları için CV niz hazır olacak 5. Mülakat için gerekli hazırlıkları biliyor olacaksınız |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum farkındalığına sahip olunacak. 2. Bir şirkete nasıl CV hazırlanır 3. Bir şirkete nasıl başvurulur 4. Bir şirketle mülakat öncesi ne gibi hazırlıklar olur 5. Bir şirketle mülakat esnasında neler yapılır öğrenilmiş olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1303 Dersine giriş Tanışma | |
2) | SEN KİMSİN? Bireyin kendini tanımla- ması ve tanıması için yapılacak olan çalışmalar Sen kimsin? ve Ne olmak İstiyorsun? Neden? | |
3) | FARKINDALIK ÇALIŞMALARI Kişilik tipleri neler? Sen Hangisisin? Human Design Çalışması ve meditasyon | |
4) | SWOT ANALİZİ Swot Analizi nedir? Nasıl hazırlanır? Önemi nedir? | |
5) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özsaygı nedir? Özgüven nedir? | |
6) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özdeğer nedir? Özşefkat nedir? | |
7) | 1.Ara Sınav | |
8) | İŞ OLANAKLARINI ARAŞTIRMA Sektörler ve çalışma Koşulları neler? | |
9) | CV HAZIRLAMA CV nedir? Neden önemlidir? Nasıl hazırlanır? | |
10) | MÜLAKAT Mülakat nedir? Neden önemlidir? Mülakat öncesi Hazırlıklar nelerdir? | |
11) | MÜLAKAT Mülakat esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir? Nasıl giyinilmesi gerekir? Nasıl davranılması gerekir? | |
12) | BİREYSEL KARİYERİNGELİŞİMİ Kariyer basamaklarında her yaşın bir değeri vardır. Yaş aralıklarına göre kariyerin önemi nedir? | |
13) | İLHAM VEREN KARİYER HİKAYELERİ İlham veren kariyer hikayelerinin anlatılması ve bir konuk ağırlama | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |