DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1303 | TMI-Geleceğini Önceden Planla | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin beceri, ilgi ve değerlerini dikkate alarak ; uygun amaçlar belirlemesine ve bu amaçlara ulaşmak için doğru planlama yapabilme bilincine sahip olmasına destek olmaktır. Kendini tanıması ve kendi potansiyelini keşfetmesi sonucu teorikle pratiği dengelemek ve kendi kariyer planında bireyin doğru stratejiyle bilinçli adımlar atmasını sağlamayı amaçlar. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kişilik envanteriniz hazır olacak 2. SWOT analiziniz hazır olacak 3. Kişiliğinize uygun hedeflerinizi belirleme noktasında farkındalığınız olacak 4. İş başvuruları için CV niz hazır olacak 5. Mülakat için gerekli hazırlıkları biliyor olacaksınız |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum farkındalığına sahip olunacak. 2. Bir şirkete nasıl CV hazırlanır 3. Bir şirkete nasıl başvurulur 4. Bir şirketle mülakat öncesi ne gibi hazırlıklar olur 5. Bir şirketle mülakat esnasında neler yapılır öğrenilmiş olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1303 Dersine giriş Tanışma | |
2) | SEN KİMSİN? Bireyin kendini tanımla- ması ve tanıması için yapılacak olan çalışmalar Sen kimsin? ve Ne olmak İstiyorsun? Neden? | |
3) | FARKINDALIK ÇALIŞMALARI Kişilik tipleri neler? Sen Hangisisin? Human Design Çalışması ve meditasyon | |
4) | SWOT ANALİZİ Swot Analizi nedir? Nasıl hazırlanır? Önemi nedir? | |
5) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özsaygı nedir? Özgüven nedir? | |
6) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özdeğer nedir? Özşefkat nedir? | |
7) | 1.Ara Sınav | |
8) | İŞ OLANAKLARINI ARAŞTIRMA Sektörler ve çalışma Koşulları neler? | |
9) | CV HAZIRLAMA CV nedir? Neden önemlidir? Nasıl hazırlanır? | |
10) | MÜLAKAT Mülakat nedir? Neden önemlidir? Mülakat öncesi Hazırlıklar nelerdir? | |
11) | MÜLAKAT Mülakat esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir? Nasıl giyinilmesi gerekir? Nasıl davranılması gerekir? | |
12) | BİREYSEL KARİYERİNGELİŞİMİ Kariyer basamaklarında her yaşın bir değeri vardır. Yaş aralıklarına göre kariyerin önemi nedir? | |
13) | İLHAM VEREN KARİYER HİKAYELERİ İlham veren kariyer hikayelerinin anlatılması ve bir konuk ağırlama | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |