REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1303 | TMI-Geleceğini Önceden Planla | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin beceri, ilgi ve değerlerini dikkate alarak ; uygun amaçlar belirlemesine ve bu amaçlara ulaşmak için doğru planlama yapabilme bilincine sahip olmasına destek olmaktır. Kendini tanıması ve kendi potansiyelini keşfetmesi sonucu teorikle pratiği dengelemek ve kendi kariyer planında bireyin doğru stratejiyle bilinçli adımlar atmasını sağlamayı amaçlar. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kişilik envanteriniz hazır olacak 2. SWOT analiziniz hazır olacak 3. Kişiliğinize uygun hedeflerinizi belirleme noktasında farkındalığınız olacak 4. İş başvuruları için CV niz hazır olacak 5. Mülakat için gerekli hazırlıkları biliyor olacaksınız |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum farkındalığına sahip olunacak. 2. Bir şirkete nasıl CV hazırlanır 3. Bir şirkete nasıl başvurulur 4. Bir şirketle mülakat öncesi ne gibi hazırlıklar olur 5. Bir şirketle mülakat esnasında neler yapılır öğrenilmiş olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1303 Dersine giriş Tanışma | |
2) | SEN KİMSİN? Bireyin kendini tanımla- ması ve tanıması için yapılacak olan çalışmalar Sen kimsin? ve Ne olmak İstiyorsun? Neden? | |
3) | FARKINDALIK ÇALIŞMALARI Kişilik tipleri neler? Sen Hangisisin? Human Design Çalışması ve meditasyon | |
4) | SWOT ANALİZİ Swot Analizi nedir? Nasıl hazırlanır? Önemi nedir? | |
5) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özsaygı nedir? Özgüven nedir? | |
6) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özdeğer nedir? Özşefkat nedir? | |
7) | 1.Ara Sınav | |
8) | İŞ OLANAKLARINI ARAŞTIRMA Sektörler ve çalışma Koşulları neler? | |
9) | CV HAZIRLAMA CV nedir? Neden önemlidir? Nasıl hazırlanır? | |
10) | MÜLAKAT Mülakat nedir? Neden önemlidir? Mülakat öncesi Hazırlıklar nelerdir? | |
11) | MÜLAKAT Mülakat esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir? Nasıl giyinilmesi gerekir? Nasıl davranılması gerekir? | |
12) | BİREYSEL KARİYERİNGELİŞİMİ Kariyer basamaklarında her yaşın bir değeri vardır. Yaş aralıklarına göre kariyerin önemi nedir? | |
13) | İLHAM VEREN KARİYER HİKAYELERİ İlham veren kariyer hikayelerinin anlatılması ve bir konuk ağırlama | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |