REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1303 | TMI-Geleceğini Önceden Planla | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MERVE DURUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencinin beceri, ilgi ve değerlerini dikkate alarak ; uygun amaçlar belirlemesine ve bu amaçlara ulaşmak için doğru planlama yapabilme bilincine sahip olmasına destek olmaktır. Kendini tanıması ve kendi potansiyelini keşfetmesi sonucu teorikle pratiği dengelemek ve kendi kariyer planında bireyin doğru stratejiyle bilinçli adımlar atmasını sağlamayı amaçlar. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kişilik envanteriniz hazır olacak 2. SWOT analiziniz hazır olacak 3. Kişiliğinize uygun hedeflerinizi belirleme noktasında farkındalığınız olacak 4. İş başvuruları için CV niz hazır olacak 5. Mülakat için gerekli hazırlıkları biliyor olacaksınız |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum farkındalığına sahip olunacak. 2. Bir şirkete nasıl CV hazırlanır 3. Bir şirkete nasıl başvurulur 4. Bir şirketle mülakat öncesi ne gibi hazırlıklar olur 5. Bir şirketle mülakat esnasında neler yapılır öğrenilmiş olur. |
Farkındalık çalışmaları, swot analizi, öz saygı ve öz güven kavramları, işi olanakları, CV hazırlama, mülakat çalışmaları, kariyer gelişimi ve ilham veren hikayeler. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, konuk, tartışma, uygulama, proje hazırlama ve işbirliğine dayalı öğrenme kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP1303 Dersine giriş Tanışma | |
2) | SEN KİMSİN? Bireyin kendini tanımla- ması ve tanıması için yapılacak olan çalışmalar Sen kimsin? ve Ne olmak İstiyorsun? Neden? | |
3) | FARKINDALIK ÇALIŞMALARI Kişilik tipleri neler? Sen Hangisisin? Human Design Çalışması ve meditasyon | |
4) | SWOT ANALİZİ Swot Analizi nedir? Nasıl hazırlanır? Önemi nedir? | |
5) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özsaygı nedir? Özgüven nedir? | |
6) | ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özdeğer nedir? Özşefkat nedir? | |
7) | 1.Ara Sınav | |
8) | İŞ OLANAKLARINI ARAŞTIRMA Sektörler ve çalışma Koşulları neler? | |
9) | CV HAZIRLAMA CV nedir? Neden önemlidir? Nasıl hazırlanır? | |
10) | MÜLAKAT Mülakat nedir? Neden önemlidir? Mülakat öncesi Hazırlıklar nelerdir? | |
11) | MÜLAKAT Mülakat esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir? Nasıl giyinilmesi gerekir? Nasıl davranılması gerekir? | |
12) | BİREYSEL KARİYERİNGELİŞİMİ Kariyer basamaklarında her yaşın bir değeri vardır. Yaş aralıklarına göre kariyerin önemi nedir? | |
13) | İLHAM VEREN KARİYER HİKAYELERİ İlham veren kariyer hikayelerinin anlatılması ve bir konuk ağırlama | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |