GEP0303 TMI Project Your Life AheadBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0303 TMI-Geleceğini Önceden Planla Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin, profesyonel iş yaşamının gerektirdiği kazanımları edinmiş, kendinden beklenenlere yoğunlaşan, güçlü ve gelişime açık yönlerini fark eden ve bunun için kişisel aksiyon oluşturabilen, profesyonel hayatı için proje planı yapıp uygulayabilen kişiler olmasına katkıda bulunacaktır. Ders sonunda öğrenciler, iş ve özel hayatta kullanabileceği kilit bilgi ve becerilere sahip olacak, bunları yeni ve etkili alışkanlıklara dönüştürmek için yüksek motivasyon ve uygulama cesareti edinecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Bilgiyi tanımlar ve problem çözmek için kullanır.
-Güçlü ve gelişime açık yönlerinin farkına varır.
-Gelişime açık yönlerini tamamlamak için planlama yapar ve uygular.
-İş ve özel hayatında kullanabileceği yeni ve etkili alışkanlıkları içselleştirir.
-İş yaşamının gerektirdiği kazanımları tanımlar ve bu kazanımları kendine uyarlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin, profesyonel iş yaşamının gerektirdiği kazanımları edinmelerini sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik Planlama ve Düşünme TMI Ders Notları
2) Hedef Belirleme TMI Ders Notları
3) Önceliklendirme TMI Ders Notları
4) Planlama ve Zaman Çalıcılarla Başa Çıkma TMI Ders Notları
5) Analitik Düşünme ve Problem Çözme TMI Ders Notları
6) Yönetsel Tavır Geliştirme TMI Ders Notları
7) İş ve Özel Hayatta Özgüvenli İletişim TMI Ders Notları
8) Etkili Sunum Teknikleri TMI Ders Notları
9) Proje Yönetimi TMI Ders Notları
10) Mülakat Teknikleri TMI Ders Notları
11) Stresle Başa Çıkma TMI Ders Notları
12) Kişisel Organizasyon TMI Ders Notları
13) Kişisel Liderlik – Kişisel Marka Olabilmek TMI Ders Notları
14) Sunuş Tekniği TMI Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TMI Ders Notları
Diğer Kaynaklar: TMI course Notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 8 8
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.