Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hafıza İlişkilendirme Tekniği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
2) |
Vizyon Yazma – Gelişim Döngüsü – İş İlişkilerinde Uyum Sağlama |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
3) |
İsim Hatırlama Tekniği (pegging) – İlişkileri Derinleştirmek |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
4) |
Yaşamda İz Bırakan Olaylar Sunum – İnteraktif İletişim - Dinleme |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
5) |
İçgörü (değerler) |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
6) |
Etkili Sunumlar Nasıl Olmalı? |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
7) |
Güvenirliği Artırmak – Karmaşık Bilginin Sunumu – Görsellerin Hazırlığı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
8) |
Gönüllü İşbirliği Sağlamak |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
9) |
Günümüz İş Dünyası Gerçeği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
10) |
Zaman Yönetimi |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
11) |
Takdir – Geribildirim Verme ve Alma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
12) |
Vizyon Üzerinde Çalışma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
13) |
Esneklik |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
14) |
İkna Etme Sanatı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|