Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hafıza İlişkilendirme Tekniği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
2) |
Vizyon Yazma – Gelişim Döngüsü – İş İlişkilerinde Uyum Sağlama |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
3) |
İsim Hatırlama Tekniği (pegging) – İlişkileri Derinleştirmek |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
4) |
Yaşamda İz Bırakan Olaylar Sunum – İnteraktif İletişim - Dinleme |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
5) |
İçgörü (değerler) |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
6) |
Etkili Sunumlar Nasıl Olmalı? |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
7) |
Güvenirliği Artırmak – Karmaşık Bilginin Sunumu – Görsellerin Hazırlığı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
8) |
Gönüllü İşbirliği Sağlamak |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
9) |
Günümüz İş Dünyası Gerçeği |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
10) |
Zaman Yönetimi |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
11) |
Takdir – Geribildirim Verme ve Alma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
12) |
Vizyon Üzerinde Çalışma |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
13) |
Esneklik |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
14) |
İkna Etme Sanatı |
Dale Carnegie Training Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|