EEE5750 Kuantum ElektroniğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5750 Kuantum Elektroniği Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması
II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi
III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması
IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi
V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması

Dersin İçeriği

1. hafta: Geometrik optik
2. hafta: Matris optiği
3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar
4. hafta: Girişim, polikromatik ışık
5. hafta: Demet optiği
6. hafta: Fourier optiği
7. hafta: Fourier optiği, kırınım
8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu
9. hafta: Elektromanyetik optik
10. hafta: Elektromanyetik optik
11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı
12. hafta: Polarizasyon optiği
13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği
14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları)
2) Dereceli indis optiği, matris optiği
3) Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma
4) Girişim, polikromatik ışık
5) Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi
6) Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu
7) Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel)
8) Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi
9) Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam
10) Monokromatik elektromanyetik dalgalar
11) Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı
12) Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları
13) Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları
14) İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich
Diğer Kaynaklar: Optics, Eugene Hecht

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Juri 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 3 12 36
Final 3 11 33
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.