EEE5750 Kuantum ElektroniğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5750 Kuantum Elektroniği Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması
II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi
III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması
IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi
V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması

Dersin İçeriği

1. hafta: Geometrik optik
2. hafta: Matris optiği
3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar
4. hafta: Girişim, polikromatik ışık
5. hafta: Demet optiği
6. hafta: Fourier optiği
7. hafta: Fourier optiği, kırınım
8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu
9. hafta: Elektromanyetik optik
10. hafta: Elektromanyetik optik
11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı
12. hafta: Polarizasyon optiği
13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği
14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları)
2) Dereceli indis optiği, matris optiği
3) Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma
4) Girişim, polikromatik ışık
5) Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi
6) Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu
7) Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel)
8) Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi
9) Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam
10) Monokromatik elektromanyetik dalgalar
11) Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı
12) Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları
13) Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları
14) İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich
Diğer Kaynaklar: Optics, Eugene Hecht

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Juri 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 3 12 36
Final 3 11 33
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.