İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5750 | Kuantum Elektroniği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması |
1. hafta: Geometrik optik 2. hafta: Matris optiği 3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar 4. hafta: Girişim, polikromatik ışık 5. hafta: Demet optiği 6. hafta: Fourier optiği 7. hafta: Fourier optiği, kırınım 8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu 9. hafta: Elektromanyetik optik 10. hafta: Elektromanyetik optik 11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı 12. hafta: Polarizasyon optiği 13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği 14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları) | |
2) | Dereceli indis optiği, matris optiği | |
3) | Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma | |
4) | Girişim, polikromatik ışık | |
5) | Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi | |
6) | Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu | |
7) | Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel) | |
8) | Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi | |
9) | Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam | |
10) | Monokromatik elektromanyetik dalgalar | |
11) | Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı | |
12) | Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları | |
13) | Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları | |
14) | İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich |
Diğer Kaynaklar: | Optics, Eugene Hecht |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Final | 3 | 11 | 33 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |