BA4216 AuditingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4216 Muhasebe Denetimi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere temel bağımsız muhasebe denetimi prensiğpleri ve prosedürleri hakkında yeterlilik kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders süresince öğrenciler iç kontrol, denetim riski, denetimde önemlilik kavramı, kanıt toplama, örneklem oluşturma, analitik prosedürler ve denetim raporları gibi konular göreceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağımsız denetimin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve yasal düzenlemeleri öğrenir
2. Denetim ve güvence hizmetleri kavramını öğrenir, kurumsal yönetim, etik ve profesyonel standartlara hakim olur
3. Bağımsız denetim uygulama süreçlerini öğrenir
4. İç denetim ve iç kontrol kavramlarını öğrenir

Dersin İçeriği

1. hafta- Denetime giriş
2. hafta- Denetim kanıtları ve dökümantasyonu
3. hafta- Denetim planlaması
4. hafta- İç kontrol
5. hafta- Denetimde örneklem oluşturulması
6. hafta- Nakit ve Finansal VArlıkların denetimi
7. hafta- Ticari Alacakların ve hasılatın denetimi
8. hafta- Vize Sınavı
9. hafta- Stokların ve Satılan Malın Maliyeti Giderinin Denetimi
10. hafta- Duran varlıkların denetimi
11. hafta- Ticari borçların denetimi
12. hafta- Denetim sürecinin tamamlanması
13. hafta- Denetçi görüşleri ve raporları
14. hafta- Denetçi görüşleri ve raporları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denetime Giriş- Mali Müşavirlerin ekonomideki rolü, Denetim Syandartları ve Türkiye de denetim
2) Denetim kanıtları ve dökümantasyonu
3) Denetim planlaması: Müsterinin tanınması, riskin belirlenmesi ve denetim prosedürlerinin belirlenmesi
4) İç kontrol: kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, ve kontrol aktiviteleri
5) Denetimde örneklem oluşturulması
6) Nakit ve Finansal varlıkların denetimi
7) Ticari Alacakların ve Hasılatın denetimi
8) Arasınav
9) Stoklaron ve Satılan Malın Maliyeti Giderinin denetimi
10) Maddi Duran varlıkların denetimi
11) Ticari Borçların ve diğer yabancı kaynakların denetimi
12) Denetimin tamamlanması
13) Denetim raporları ve denetçi görüşleri
14) Denetim raporları ve denetçi görüşleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Whittington and Pany, 2011
Principles of Auditing & Other Assurance Services
ISBN: 9780071317139
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 63
Sunum / Seminer 4 16
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.