BA4216 AuditingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4216 Muhasebe Denetimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. Dış Denetimin önemi hakkında bilgi sahibi olabilmeve yönetmelikleri öğrenebilme
2. Denetim ve güvence kavramını ve denetimin, kurumsal yönetimin, etik ve mesleki davranış dahil işlevlerini açıklayabilme
3. Dış denetim sürecini öğrenebilme
4. İç denetimi ve iç kontrolü tanımlayabilme ve anlayabilme

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Uygulama, Tartışma, Problem Çözme şeklindedir.
Muhasebe denetimi dersi, denetim süreçlerinin temellerini ve uygulamalarını öğretir. Öğrenciler, finansal raporların doğruluğunu değerlendirmenin yanı sıra, iç kontrol sistemlerini analiz etmeyi öğrenirler. Ayrıca, etik ve profesyonel standartlar çerçevesinde denetim yapmanın önemine vurgu yapılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Denetime Giriş • İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması, • Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler, • Dersin genel yapısı hakkında bilgi
2) Kurumsal Yönetim • Kurumsal Yönetime Giriş, • Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi, • Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme
3) İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar • Standartlar (Genel Kavramlar) • Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması
4) İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci • Denetim planı • Görevin kaynak dağılımı • Çalışma programının geliştirilmesi
5) Risk Yönetimi ve İç Kontrol • Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak • Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar) • Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek
6) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
7) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
8) BT Denetimi • BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar
9) İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri • İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları, • Kişilerarası iletişim becerileri • Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme • Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri, • Yazışmalar • İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar
10) Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim • Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili • İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi • İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması
11) Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk • Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik • İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü • Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları • Davranış kuralları • Kurumsal Etik Kültür • Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü
12) Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
13) İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
14) İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Auditing & Other Assurance Services, Ray Whittington and Kurt Pany, 2016
ISBN10: 0077729145 | ISBN13: 9780077729141
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 12 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Küçük Sınavlar 10 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 1
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3