Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç Denetime Giriş
• İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması,
• Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler,
• Dersin genel yapısı hakkında bilgi |
|
2) |
Kurumsal Yönetim
• Kurumsal Yönetime Giriş,
• Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi,
• Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme |
|
3) |
İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar
• Standartlar (Genel Kavramlar)
• Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması |
|
4) |
İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci
• Denetim planı
• Görevin kaynak dağılımı
• Çalışma programının geliştirilmesi |
|
5) |
Risk Yönetimi ve İç Kontrol
• Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak
• Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar)
• Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek |
|
6) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
7) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
8) |
BT Denetimi
• BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar |
|
9) |
İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri
• İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları,
• Kişilerarası iletişim becerileri
• Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme
• Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri,
• Yazışmalar
• İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar |
|
10) |
Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim
• Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili
• İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi
• İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları
Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması |
|
11) |
Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk
• Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik
• İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü
• Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları
• Davranış kuralları
• Kurumsal Etik Kültür
• Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü |
|
12) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
13) |
İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
|
|
14) |
İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
2 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
1 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |