Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç Denetime Giriş
• İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması,
• Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler,
• Dersin genel yapısı hakkında bilgi |
|
2) |
Kurumsal Yönetim
• Kurumsal Yönetime Giriş,
• Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi,
• Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme |
|
3) |
İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar
• Standartlar (Genel Kavramlar)
• Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması |
|
4) |
İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci
• Denetim planı
• Görevin kaynak dağılımı
• Çalışma programının geliştirilmesi |
|
5) |
Risk Yönetimi ve İç Kontrol
• Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak
• Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar)
• Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek |
|
6) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
7) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
8) |
BT Denetimi
• BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar |
|
9) |
İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri
• İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları,
• Kişilerarası iletişim becerileri
• Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme
• Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri,
• Yazışmalar
• İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar |
|
10) |
Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim
• Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili
• İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi
• İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları
Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması |
|
11) |
Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk
• Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik
• İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü
• Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları
• Davranış kuralları
• Kurumsal Etik Kültür
• Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü |
|
12) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
13) |
İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
|
|
14) |
İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|