BA4216 AuditingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4216 Muhasebe Denetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere temel bağımsız muhasebe denetimi prensiğpleri ve prosedürleri hakkında yeterlilik kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders süresince öğrenciler iç kontrol, denetim riski, denetimde önemlilik kavramı, kanıt toplama, örneklem oluşturma, analitik prosedürler ve denetim raporları gibi konular göreceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağımsız denetimin önemi hakkında bilgi sahibi olur ve yasal düzenlemeleri öğrenir
2. Denetim ve güvence hizmetleri kavramını öğrenir, kurumsal yönetim, etik ve profesyonel standartlara hakim olur
3. Bağımsız denetim uygulama süreçlerini öğrenir
4. İç denetim ve iç kontrol kavramlarını öğrenir

Dersin İçeriği

1. hafta- Denetime giriş
2. hafta- Denetim kanıtları ve dökümantasyonu
3. hafta- Denetim planlaması
4. hafta- İç kontrol
5. hafta- Denetimde örneklem oluşturulması
6. hafta- Nakit ve Finansal VArlıkların denetimi
7. hafta- Ticari Alacakların ve hasılatın denetimi
8. hafta- Vize Sınavı
9. hafta- Stokların ve Satılan Malın Maliyeti Giderinin Denetimi
10. hafta- Duran varlıkların denetimi
11. hafta- Ticari borçların denetimi
12. hafta- Denetim sürecinin tamamlanması
13. hafta- Denetçi görüşleri ve raporları
14. hafta- Denetçi görüşleri ve raporları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denetime Giriş- Mali Müşavirlerin ekonomideki rolü, Denetim Syandartları ve Türkiye de denetim
2) Denetim kanıtları ve dökümantasyonu
3) Denetim planlaması: Müsterinin tanınması, riskin belirlenmesi ve denetim prosedürlerinin belirlenmesi
4) İç kontrol: kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, ve kontrol aktiviteleri
5) Denetimde örneklem oluşturulması
6) Nakit ve Finansal varlıkların denetimi
7) Ticari Alacakların ve Hasılatın denetimi
8) Arasınav
9) Stoklaron ve Satılan Malın Maliyeti Giderinin denetimi
10) Maddi Duran varlıkların denetimi
11) Ticari Borçların ve diğer yabancı kaynakların denetimi
12) Denetimin tamamlanması
13) Denetim raporları ve denetçi görüşleri
14) Denetim raporları ve denetçi görüşleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Whittington and Pany, 2011
Principles of Auditing & Other Assurance Services
ISBN: 9780071317139
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 63
Sunum / Seminer 4 16
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.