Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç Denetime Giriş
• İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması,
• Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler,
• Dersin genel yapısı hakkında bilgi |
|
2) |
Kurumsal Yönetim
• Kurumsal Yönetime Giriş,
• Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi,
• Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme |
|
3) |
İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar
• Standartlar (Genel Kavramlar)
• Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması |
|
4) |
İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci
• Denetim planı
• Görevin kaynak dağılımı
• Çalışma programının geliştirilmesi |
|
5) |
Risk Yönetimi ve İç Kontrol
• Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak
• Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar)
• Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek |
|
6) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
7) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
8) |
BT Denetimi
• BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar |
|
9) |
İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri
• İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları,
• Kişilerarası iletişim becerileri
• Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme
• Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri,
• Yazışmalar
• İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar |
|
10) |
Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim
• Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili
• İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi
• İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları
Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması |
|
11) |
Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk
• Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik
• İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü
• Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları
• Davranış kuralları
• Kurumsal Etik Kültür
• Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü |
|
12) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
13) |
İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
|
|
14) |
İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak |
2 |
2) |
Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
3) |
Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek |
|
4) |
Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek |
|
5) |
Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek |
|
6) |
Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek |
|
7) |
Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak |
|
8) |
Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |
|