COP4431 Abdi İbrahim Special Topics in Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4431 Abdi İbrahim Proje Yönetiminde Özel Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, Proje Yönetim süreçleri ve ana bilgi alanları üzerine odaklanmaktadır. Öğrenciler, sektör bağımsız bir proje yönetim çevrimine ait olgunluk modelini yönetme becerisini geliştirirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler,
1. Farklı proje yönetimi metot ve tekniklerini tanımlayabilirler.
2. Bir fikrin ticari/stratejik bir fırsat olup olmadığına karar verebilir ve fikri resmi bir iş planı dökümanına çevirebilirler.
3. Projeleri çoklu parametrelere göre sınıflandırabilir ve her sınıf için farklı yönetim yaklaşımları geliştirebilirler.
4. sözleşme süreçlerine ticari bir bakış açısı geliştirebilirler.
5. Farklı risk yönetim tekniklerini uygulayabilirler.
6. Farklı iletişim, pazarlık ve çatışma yönetimi tekniklerini uygulayabilirler.
7. Gerçek proje yöneticilerinin deneyimlerinden gelen dersleri ve fikirleri irdeleyebilirler.
8. Çevik proje yönetim metodolojisini tanımlayabilirler.

Dersin İçeriği

Ders, doğru yönetim araçlarının seçilebilmesi için proje yönetim metodolojileri, proje alternatiflerinin seçimi ve proje sınıflandırması konularına odaklanır. Sözleşmeler, risk yönetimi, proje iletişim yönetimi, çizelge optimizasyonu ve çevik/Scrum proje metodolojileri, tartışılacak diğer konulardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Yönetimine giriş
2) Proje yönetim metodolojileri
3) Proje fikir yönetimi
4) Projelerin sınıflandırılması ve önceliklendirilmesi
5) Doğru proje yönetim aracının seçimi
6) Sözleşme Yönetimi
7) PY Kavramlkarının gözden geçirilmesi, AraSınav
8) Risk Yönetimi
9) İleri Proje İletişim Yönetimi
10) Zaman çizelgelemesi Optimizasyonu
11) Başarısızlık hikayeleri ve öğrenilen dersler
12) Uygulamalı Çevik/Scrum metodolojisi
13) Öğrenci Sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The ISPE Good Practice Guide: Project Management for Pharmaceutical Industry. J. Angelastro, D. Barlow, J. H. Butler, N. C. Davies, S. Errico, R. Gunderlock, J. Honey, L. Hura, S. Kelly, D. Koncak, K. Lamson, P. Loxley, C. McCann, K. O’Donnell, J. Phelan, R. H. Scherzer, W. Shelden, G. Spanel, M. Stefanowicz, M. Theobald, I. Thorne, 2011.
Diğer Kaynaklar: A Guide To The Project Management Body of Knowledge. PMI (Project Management Institute), 2013.
Birleşik Standartlar Sözlüğü. PROJE YÖNETİM MESLEGİ İLKELERi TEKNİKLERİ VE ROTASI DERNEGİ (PMİ TR), 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 50 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.