COP4431 Abdi İbrahim Special Topics in Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4431 Abdi İbrahim Proje Yönetiminde Özel Konular Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, Proje Yönetim süreçleri ve ana bilgi alanları üzerine odaklanmaktadır. Öğrenciler, sektör bağımsız bir proje yönetim çevrimine ait olgunluk modelini yönetme becerisini geliştirirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler,
1. Farklı proje yönetimi metot ve tekniklerini tanımlayabilirler.
2. Bir fikrin ticari/stratejik bir fırsat olup olmadığına karar verebilir ve fikri resmi bir iş planı dökümanına çevirebilirler.
3. Projeleri çoklu parametrelere göre sınıflandırabilir ve her sınıf için farklı yönetim yaklaşımları geliştirebilirler.
4. sözleşme süreçlerine ticari bir bakış açısı geliştirebilirler.
5. Farklı risk yönetim tekniklerini uygulayabilirler.
6. Farklı iletişim, pazarlık ve çatışma yönetimi tekniklerini uygulayabilirler.
7. Gerçek proje yöneticilerinin deneyimlerinden gelen dersleri ve fikirleri irdeleyebilirler.
8. Çevik proje yönetim metodolojisini tanımlayabilirler.

Dersin İçeriği

Ders, doğru yönetim araçlarının seçilebilmesi için proje yönetim metodolojileri, proje alternatiflerinin seçimi ve proje sınıflandırması konularına odaklanır. Sözleşmeler, risk yönetimi, proje iletişim yönetimi, çizelge optimizasyonu ve çevik/Scrum proje metodolojileri, tartışılacak diğer konulardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Yönetimine giriş
2) Proje yönetim metodolojileri
3) Proje fikir yönetimi
4) Projelerin sınıflandırılması ve önceliklendirilmesi
5) Doğru proje yönetim aracının seçimi
6) Sözleşme Yönetimi
7) PY Kavramlkarının gözden geçirilmesi, AraSınav
8) Risk Yönetimi
9) İleri Proje İletişim Yönetimi
10) Zaman çizelgelemesi Optimizasyonu
11) Başarısızlık hikayeleri ve öğrenilen dersler
12) Uygulamalı Çevik/Scrum metodolojisi
13) Öğrenci Sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The ISPE Good Practice Guide: Project Management for Pharmaceutical Industry. J. Angelastro, D. Barlow, J. H. Butler, N. C. Davies, S. Errico, R. Gunderlock, J. Honey, L. Hura, S. Kelly, D. Koncak, K. Lamson, P. Loxley, C. McCann, K. O’Donnell, J. Phelan, R. H. Scherzer, W. Shelden, G. Spanel, M. Stefanowicz, M. Theobald, I. Thorne, 2011.
Diğer Kaynaklar: A Guide To The Project Management Body of Knowledge. PMI (Project Management Institute), 2013.
Birleşik Standartlar Sözlüğü. PROJE YÖNETİM MESLEGİ İLKELERi TEKNİKLERİ VE ROTASI DERNEGİ (PMİ TR), 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 50 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2