Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje Yönetimine giriş |
|
2) |
Proje yönetim metodolojileri |
|
3) |
Proje fikir yönetimi |
|
4) |
Projelerin sınıflandırılması ve önceliklendirilmesi |
|
5) |
Doğru proje yönetim aracının seçimi |
|
6) |
Sözleşme Yönetimi |
|
7) |
PY Kavramlkarının gözden geçirilmesi, AraSınav |
|
8) |
Risk Yönetimi |
|
9) |
İleri Proje İletişim Yönetimi |
|
10) |
Zaman çizelgelemesi Optimizasyonu |
|
11) |
Başarısızlık hikayeleri ve öğrenilen dersler |
|
12) |
Uygulamalı Çevik/Scrum metodolojisi |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Proje sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
The ISPE Good Practice Guide: Project Management for Pharmaceutical Industry. J. Angelastro, D. Barlow, J. H. Butler, N. C. Davies, S. Errico, R. Gunderlock, J. Honey, L. Hura, S. Kelly, D. Koncak, K. Lamson, P. Loxley, C. McCann, K. O’Donnell, J. Phelan, R. H. Scherzer, W. Shelden, G. Spanel, M. Stefanowicz, M. Theobald, I. Thorne, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
A Guide To The Project Management Body of Knowledge. PMI (Project Management Institute), 2013.
Birleşik Standartlar Sözlüğü. PROJE YÖNETİM MESLEGİ İLKELERi TEKNİKLERİ VE ROTASI DERNEGİ (PMİ TR), 2009.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|