MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2018 | İletişim Becerileri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ELİF FINDIK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 2 İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olma 3 İletişim çeşitlerini bilme ve uygulayabilme 4 Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulayabilme 5 İletişim engellerini kavrama ve çözme becerisini kavrayabilme 6 Sözlü, sözsüz (beden dili) ve yazılı, görsel ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilme 7 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 8 Örgütsel iletişim türleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma |
İletişim Becerileri dersi, İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, aşamaları, ve işleyişi , iletişim şekilleri (Sözlü İletişim,Yazılı İletişim ,Sözsüz İetişim – Beden Dili), iletişim modelleri, , iletişim engelleri, iletişim engellerini aşma yolları, etkin konuşma, etkin dinleme, ikna edici iletişim,Örgütsel iletişim Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri,Biçimsel ve Biçimsel olmayan İletişim,İş Yaşamında İletişim konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramı ve anlamı | |
2) | İletişim Süreci | |
3) | Sözlü İletişim | |
4) | Yazılı İletişim | |
5) | Sözsüz İletişim (Beden Dili) | |
6) | İletişimin yapıcı ve bozucu engelleri | |
8) | Ders Tekrarı ve Arasınav | |
9) | Örgütesel İletişim | |
10) | Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri | |
11) | Formal ve Informal İletişim | |
12) | İletişim engellerini aşma ve etkin iletişim | |
13) | Etkin Dinleme, İkna Edici İletişim | |
14) | İş Yaşamında İletişim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan MISIRLI, Detay Yayınları 2.Örgütlerde İletişim, Prof.Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU, Arıkan Yayınları,2008 3. Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Güzem Can Yayınları 4. Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Editör: Uğur DEMİRAY ,Pegem A Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1.Genel İletişim Meslek Yüksekokulları İçin. Prof.Dr.İrfan Çağlar, Yrd.Doç.Dr. Sabiha Kılıç , Nobel Yayıncılık , 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |