SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CYS5119 | Güvenli Web Yazılım Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yazılımların güvenilirliği konusunu tartışmak ve güvenli yazılım geliştirme ilkelerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler; bilginin yasal emanetçilerde nasıl güvenle saklanacağını, güvenli yazılımın gerekliliğini, yazılım sertifikasyonunun gerekliliğini, güvenli yazılım geliştirme ilkelerini öğrenecekler. |
Bilgi Güvencesi temelleri, yazılım geliştirme döngüsü, yazılım olgunluğu, güvenlik artırıcı yöntemler, güvenlik ölçme yöntemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin kapsamı | Ders notları |
2) | Bilgi güvencesi kavramı | Ders notları |
3) | Yazılım güvenliği gerekliliği | Ders notları |
4) | Yazılım lisansları ve sertifikasyonu | Ders notları |
5) | Bilgi emanetçisi kavramı ve uygulamaları | Ders notları |
6) | Yazılım geliştirme döngüsü | Ders notları |
7) | Güvenli yazılım geliştirme | Ders notları |
8) | Güvenli yazılım geliştirme | Ders notları |
9) | Güvenli yazılım geliştirme kalıbı | Ders notları |
10) | Yazılım olgunluğu | Ders notları |
11) | Güvenli yazılım belirleme ve ölçme yöntemleri | Ders notları |
12) | Güvenli yazılım geliştirme süreçlerinin denetlenmesi | Ders notları |
13) | Güncel konular | Ders notları |
14) | Güncel konular | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Information Assurance Handbook: Effective Computer Security and Risk Management Strategies, Corey Schou, Steven Hernandez, 2014, McGraw-Hill Osborne Media. Secure and Resilient Software Development, Mark S. Merkow, Lakshmikanth Raghavan, 2010, Auerbach Publication. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Siber Güvenlik kavramlarını anlamak ve uygulamak | |
2) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisini siber güvenlik problemlerinin çözümünde uygulamak. | |
3) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
4) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
5) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
6) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
7) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
8) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
9) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
10) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
11) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |