HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL1504 | Organizasyon, Yönetim ve İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste organizasyonel iletişimin ve yönetimin tüm süreçleri üzerinden öğrencilere organizasyonların hangi uygulamalarla pazar koşullarında sürdürülebilirliklerini sağlayacaklarının anlatılması hedeflenmiştir. Organizasyonların yapılarından, iletişim adına kullandıkları araçlara, organizasyon kültürü ve kimliğinden itibara kadar birçok konu dersin kapsamındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Organizasyonel yönetimin ve uygulamaların problemleri hakkında tartışabilmek. 2) Organizasyonel yapıları ve iletişim türlerini tanımlayabilmek 3) Organizasyonlarda iletişimin önemli bileşenlerini anlayabilmek 4) Organizasyonel iletişimin ve yönetimin altyapısını oluşturan teorileri anlayabilmek 5) Kurum kültürünün bileşenlerini tanımak ve operasyonelleştirebilmek 6) Kurum kimliğinin bileşenlerini anlamak ve tanımak 7) Modern toplumda organizasyonel yönetimin rolünü ve orgranizasyonların itibara etkilerini açıklayabilmek 8) Organizasyonların itibarına ilişkin ölçümleri yorumlayabilmek 9) Paydaş teorisini anlamak |
Bu ders organizasyonel yönetimi ve iletişimi, ayrıca onun önemli bileşenleri olan kültürü, kimlik ,imaj, itibar, vizyon, misyon, değerler, organizasyonel hedefler, stratejiler, sosyal paydaş yönetimi gibi konuları kapsayacak şekilde planlanmıştır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve döneme ilişkin kısa özet | |
2) | Halkla İlişkilere kısa bir hatırlatma - Halkla İlişkilerin Kurumsal İletişim bağlantısına ilişkin tartışmalar | |
3) | Kurum nedir? Kurumsal iletişim nedir? Kurumsal strateji neidr? Kurumlarda iletişim türleri (Yönetimsel, Pazarlama, Organizasyonel) Kurumsal iletişimin temel işlevleri | |
4) | Kurumsal iletişim teorileri - Sistem teorisi - Grunig'in iletişim yönetimi konsepti ve mükemmellik | |
5) | Ek teoriler - Argenti'nin işlevsel kurumsal iletişim tanımı - Van Riel'in kurumsal iletişim ilkeleri - Bruhn'un bütünleşik kurumsal iletişim kavramı - Cornelissen'in kurumsal iletişim yaklaşımı - Stratejik Yönetim kapsamında kurumsal iletişim | |
6) | Stratejik iletişim kapsamında kurum kültürü Kurumsal Vizyon ve Misyon | |
7) | Kurumsal Değerler - Kurum kimliği ve unsurları - Kurum kimliği türleri | |
8) | Vize Sınavı Haftası | |
9) | Kurumsal İmaj ve kurumsal itibar | |
10) | Kurumsal amaçlar, hedefler ve stratejiler | |
11) | Sosyal paydaş teorisi - Sosyal paydaşların önceliklendirme stratejileri | |
12) | Communication strategies for different stakeholder groups | |
13) | Kurumsal iletişimde önemli konular ve olaylar | |
14) | Dönemin tekrar edilmesi ve kurumsal iletişim konusunda genel bir bakış açısı yaratılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Essentials of Corporate Communication-Cees B.M. Van Riel/Charles Fombrun Corporate Communication-Paul Argenti Management: The Basics-Morgen Witzel |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 3 | % 30 |
Final | 5 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 94 |
Küçük Sınavlar | 14 | 23 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 4 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 3 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 4 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 1 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 1 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 3 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 4 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 2 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 5 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 1 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 4 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 3 |