PRL1502 Integrated Marketing StrategyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL1502 Bütünleşik Pazarlama Stratejisi Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin pazarlamanın temel ilkeleri ele alınarak bütünleşik pazarlama konseptini, temellerini ve terminolojisini derinlemesine bir anlayışla incelemesini ve öğrenmesini sağlamak
2. Pazarlamaya ilişkin uygulamaların kitle davranışlarının incelenmesi ve pazar stratejilerinin oluşturulmasındaki işlevinin anlaşılmasını sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bütünleşik Pazarlama çalışmalarının hem teorik hem de pratik açıdan öğrenilmesi
II. Bütünleşik pazarlama kapsamında farklı kanalların ve araçların nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
III. Bütünleşik pazarlama araçları ile davranış bilimleri arasındaki bağlantıları kurarak, bağlantıları anlama becerisinin edinilmesi
IV. Bütünleşik pazarlama unsurlarının yarattığı etkileşimlerde hukuki, etik ve sosyal konuların anlaşılması

Dersin İçeriği

Bu derste, temel pazarlama yaklaşımları, bütünleşik pazarlama, pazarlama stratejisi geliştirirken pazar araştırması değerlendirme, pazarlamada güncel konular ve trendler ve markalama/konumlandırma konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bütünleşik pazarlamanın tanımlanması ve tarihsel olarak incelenmesi
2) İşletme teorileri ve bütünleşik pazarlama arasındaki bağlantılar
3) Temel pazarlama yaklaşımları, 4P - 4C
4) Bütünleşik pazarlamada kullanılan araçlar ve kanallar
5) Pazar araştırması
6) Tüketici davranışı ve tüketiciyi anlamak
7) Ara sınav için hazırlık
8) Pazarlamada güncel konular ve trendler
9) Yeni dijital ve sosyal pazarlama uygulamalarının etkileri
10) Yaratıcı stratejiler: uygulama ve değerlendirme
11) Yaratıcı stratejiler: planlama ve geliştirme
12) Markalar ve marka yönetimi
13) Bütünleşik pazarlama planları, markalama, konumlandırma
14) Örnek vaka incelemeleri ve konuların özet değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading material will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ara Sınavlar 5 % 40
Final 5 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 1
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 1
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 1
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 1
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 5
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1