BA4005 Global EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4005 Küresel Ekonomi Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÜMİT EROL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders küresel makroekonomik dengesizlikleri anlamayı ve söz konusu dengesizliklerin küresel ekonomi ve büyük ekonomiler üzerindeki sonuçları tartışmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şu bağlamlarda kazanımlar elde edecekler:
1) Küresel makroekonomik dengesizlikleri anlamak, dengesizliklerin küresel ekonomi ve büyük ekonomiler (ABD, Çin)üzerindeki sonuçlarını tartışmak
2) AB'deki borç krizinin ortaya çıkışını analiz etme ve çözüm önerilerini tartışmak
3) Para birliğinin teorik öncüllerini anlama ve bu öncülleri Avrupa İktisadi ve Parasal Birliği bağlamında tartışmak
4) İklim tartışmasını anlamak, uluslar arasındaki karşıt pozisyonları analiz etme ve bunların iktisadi açıdan akılcığını değerlendirmek
5) Uzun dönem enerji arz ve talep dinamiklerini analiz etmek ve onların iktisadi ve siyasi sonuçlarını değerlendirmek

Dersin İçeriği

Dünya Ekonomisindeki Makroekonomik Dengesizlikler (Yüksek Tasarruflar- Düşük Tasarruflar vs.)
Uluslararası Para Sistemi'ndeki Eksiklikler
Avrupa Birliği'ndeki Borç Krizi
Avrupa Para Birliği'nin Sürdürülebilirliği ve Enflasyon Geleceği- Sonuçları
Uzun Dönemde Enerji Fiyatları ve Dünya Ekonomis ve Politikası Üzerindeki Sonuçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Dünya Savaşları Dönemi ve Kapanışı: 20. yy ilk yarısı
3) Sanayi Devrimi ve Serbest Ticaret: 19. yy
4) Sanayileşme ve Yeni Dünya Ekonomisi'nin Doğuşu
5) Dengesiz dünya ticareti büyümesi ve Makroekonomik Dengesizlikler
6) Dengesiz dünya ticareti büyümesi ve Makroekonomik Dengesizlikler
7) Uluslararası İstikrarlı Para sistemi İhtiyacı
8) Arasınav
9) Avrupa'nın İnşası: Umutlar ve Hayal Kırıklıkları
10) Kaynaklar üzerindeki kısıtlar-baskılar(Fosil enerji)
11) Artan nüfus ve yiyecek kıtlığı
12) Artan nüfus ve yiyecek kıtlığı
13) Yaşlanan nüfuslar ve geçiş dönemindeki nüfuslar
14) Yaşlanan nüfuslar ve geçiş dönemindeki nüfuslar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Economics and the Global Environment; Charles S. Pearson / Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Various handouts

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 12 37
Ara Sınavlar 1 7
Final 1 10
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.