CGB2008 Çocuk HaklarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB2008 Çocuk Hakları Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEDA ÖKTEM ÇEVİK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere çocuk hakları korunmasını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. çocuk haklarının korunması ile ilgili temel bilgileri tanımlar
2. Çocuk ihmalinin önlemesinin önemini kavrar
3. Çocuk istismarlarının önlenmesinin önemini kavrar
4. Çocuk hakları ve korunmasında ulusal ve uluslararası örgütlerle işbirliğini destekler.
5. Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Bu ders, ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve koruma yasaları ve çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili önleyici tedbirler hakkında önemli bilgiler içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları Ders notları
2) Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları (devam) Ders notları
3) Çocuk ihmal ve istismarı Ders notları
4) Çocuk ihmal ve istismarı (devam) Ders notları
5) Çocuk ihmal ve istismarı (devam) Ders notları
6) Çocuk haklarının toplum içinde korunması Ders notları
7) Çocuk haklarının aile içinde korunması Ders notları
8) Çocuk haklarının endüstride korunması Ders notları
9) Ara sınavı
10) Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi Ders notları
11) Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi (devam) Ders notları
12) Çocuk haklarının çocuklara öğretilmesi Ders notları
13) Çocuk koruma merkezleri Ders notları
14) Çocuk koruma merkezleri (devam) Ders notları
15) Yeni teknolojilerin kullanımı Ders notları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Dağlı,T.,İnanıcı,A.M. (2010). Çocuk Koruma Merkezleri El Kitabı. Ankara
2. Conk,Z.,Başbakkal,Z. Yılmaz,B. Bolışık,B. (2013) .Çocuk Hemşireliği.
Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.