CGB2008 Çocuk HaklarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB2008 Çocuk Hakları Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEDA ÖKTEM ÇEVİK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere çocuk hakları korunmasını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. çocuk haklarının korunması ile ilgili temel bilgileri tanımlar
2. Çocuk ihmalinin önlemesinin önemini kavrar
3. Çocuk istismarlarının önlenmesinin önemini kavrar
4. Çocuk hakları ve korunmasında ulusal ve uluslararası örgütlerle işbirliğini destekler.
5. Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Bu ders, ulusal ve uluslararası çocuk hakları ve koruma yasaları ve çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili önleyici tedbirler hakkında önemli bilgiler içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları Ders notları
2) Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları (devam) Ders notları
3) Çocuk ihmal ve istismarı Ders notları
4) Çocuk ihmal ve istismarı (devam) Ders notları
5) Çocuk ihmal ve istismarı (devam) Ders notları
6) Çocuk haklarının toplum içinde korunması Ders notları
7) Çocuk haklarının aile içinde korunması Ders notları
8) Çocuk haklarının endüstride korunması Ders notları
9) Ara sınavı
10) Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi Ders notları
11) Çocuğun hakları ve korunması ile ilgili makalelerin incelenmesi (devam) Ders notları
12) Çocuk haklarının çocuklara öğretilmesi Ders notları
13) Çocuk koruma merkezleri Ders notları
14) Çocuk koruma merkezleri (devam) Ders notları
15) Yeni teknolojilerin kullanımı Ders notları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Dağlı,T.,İnanıcı,A.M. (2010). Çocuk Koruma Merkezleri El Kitabı. Ankara
2. Conk,Z.,Başbakkal,Z. Yılmaz,B. Bolışık,B. (2013) .Çocuk Hemşireliği.
Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.