Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünya’da ve Türkiye’de dans |
Ders notu |
2) |
Dini,Taklidi,Sosyal,Sanatsal danslar |
Ders Notu |
3) |
Dansta insan vücudunu tanıma, Temel beden hareketleri , Dans Teknikleri |
Ders Notu |
4) |
Temel dans eğitimine ve Temel dans figürlerine giriş |
Ders Notları |
5) |
Dans eğitiminde ritm duygusu ve önemi, Ritmle dans çalışılması |
Ders Notları |
6) |
Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği |
Ders Notları |
7) |
Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği |
Ders Notu |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Dansa etki eden dış etmenler, Saha,ışık,ısı,müzik,seyirci,ses,kostüm |
Ders Notu |
10) |
İleri dans figürleri ileri dans adımları ve ritim çalışması |
Ders Notu |
11) |
Vals,tango, adım teknikleri |
Ders Notu |
12) |
Dans eğitiminde tekniklerin uygulaması |
Ders Notları |
13) |
Dans eğitiminde müzik önemi ve kullanımı |
Ders Notları |
14) |
Koreografi,müzik ritm çalışmaları (teorik ve uygulama) |
Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|