Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünya’da ve Türkiye’de dans |
Ders notu |
2) |
Dini,Taklidi,Sosyal,Sanatsal danslar |
Ders Notu |
3) |
Dansta insan vücudunu tanıma, Temel beden hareketleri , Dans Teknikleri |
Ders Notu |
4) |
Temel dans eğitimine ve Temel dans figürlerine giriş |
Ders Notları |
5) |
Dans eğitiminde ritm duygusu ve önemi, Ritmle dans çalışılması |
Ders Notları |
6) |
Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği |
Ders Notları |
7) |
Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği |
Ders Notu |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Dansa etki eden dış etmenler, Saha,ışık,ısı,müzik,seyirci,ses,kostüm |
Ders Notu |
10) |
İleri dans figürleri ileri dans adımları ve ritim çalışması |
Ders Notu |
11) |
Vals,tango, adım teknikleri |
Ders Notu |
12) |
Dans eğitiminde tekniklerin uygulaması |
Ders Notları |
13) |
Dans eğitiminde müzik önemi ve kullanımı |
Ders Notları |
14) |
Koreografi,müzik ritm çalışmaları (teorik ve uygulama) |
Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |