ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Ön Koşullar: |
ELT5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin belirledikleri bilimsel bir alanda bağımsız bir araştırma yapabileceğini göstermesini amaçlamaktadır. Öğrenciler belirli bir zaman dilimi içinde seçilen bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve ilgili bulgularının yayınlamasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun araştırma yöntemleri uygulayarak çözebilir. Üzerinde çalışılan problemin çözümü için veri setleri ve bulguları sunabilir. |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tez planı hazırlama | |
3) | Tez planının üstünden geçme | |
4) | Literatür taraması yapmak ve yazıya dökmek | |
5) | Literatür taraması ile ilgili geribildirim alma | |
6) | Araştırma bölümü yazmak | |
6) | Araştırma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
7) | Veri toplama araçlarını saptama | |
8) | Veri toplama prosedürü | |
9) | Veri analiz yöntemlerini saptama | |
10) | Veri analizleri | |
11) | Sonuçları yazma tekniklerini saptama | |
12) | Sonuç bölümüyle ilgili geribildirim alma | |
12) | Tartışma bölümü yazma tekniklerini saptama | |
13) | Tartışma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
14) | Referansları yazma tekniklerini saptama | |
15) | Tez teslimi | |
16) | Tez savunması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 5 | 15 | 75 |
Arazi Çalışması | 5 | 20 | 100 |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 30 | 450 |
Rapor Teslimi | 3 | 12 | 36 |
Toplam İş Yükü | 754 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |