BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5887 | Seminer | Bahar Güz |
0 | 0 | 0 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Ön Koşullar: |
ELT5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Araştırma Seminer dersi tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin başından sonuna kadar nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda sistematik bir incelemedir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik yazım gibi temel konular dersin kapsamı içindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akademik bir araştırma projesinin nasıl yürütüleceğinin aşamalarını kavramak, 2. Bir araştırma problem geliştirebilme ve bu problem uygun akademik ve formel bir dille ifade edebilme, 3. İlgili alan yazına ulaşabilme ve başkalarının araştırma ve bulguları yoluyla araştırma problemini olgunlaştırabilme, 4. Problemin doğasına uygun bir veri toplama türü saptayabilme ve veri toplama aşamalarını ayrıntılarıyla belirleyebilme, 5. Tüm bu aşamaları yazılı ve sözel bir tez projesi halinde sunabilme. |
Bir araştırma problemi etrafında başkalarının aynı konuda neler araştırıp yazdığı başlangıç açısından önemlidir. Alan yazın taraması olarak adlandırılan bu süreç sizi daha önceleri başkaları tarafından yapılan ilgili araştırmalara yönlendirecektir. Bu araştırma problemini yine başkalarının yazdıklarından yola çıkarak bir araştırma tasarımıyla yürütmek ve gerekli veriyi doğru yöntemlerle toplamak sürecin geri kalan önemli kısmıdır. Bu seminer dersi öğrencinin seçeceği konuda yapmayı planladığı yazılı bir araştırma önerisiyle son bulacaktır. Bu seminer dersi öğrenciye sunulan akademik bir destek mekanizmasıdır, ancak akademik danışmanlarınızın araştırmanız, projeniz veya teziniz hakkındaki görüş ve önerileri asıl dikkate almanız gereken konudur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmaya giriş | Ders içeriği ve planı |
2) | Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama, ve akademik yazı | Okuma: makale |
3) | Araştırma problemi tespiti ve araştırma sorularını oluşturma | Kitap bölümü ve makale okumaları |
4) | Alan yazın taraması | Makale okuma |
5) | Veri toplama yöntemleri: Nicel | Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu |
6) | Veri toplama yöntemleri: Nitel | Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu |
7) | Veri analizi | Makale okuma |
8) | Veri ışığında araştırma probleminin yanıtlanması | Makale okuma |
9) | Tartışma ve Yorum | |
10) | Projelere geridönüt verme | |
11) | Projelere geridönüt verme | |
12) | Proje sunumları | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | The instructor may assign readings, handouts, web-based activities throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | American Psychological Association. (2009). Publication manual of the American psychological association (6th edition). Washington, DC: Author. (or other appropriate style manual) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 50 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 14 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 5 | 19 | 95 |
Toplam İş Yükü | 246 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |