LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5020 | Dil Becerilerinin Öğretimi | Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci Ingilizceni ikinci ya da yabanci dil olarak ogretildigi durumlarda gerkli olan teorik bilginin ve pratik uygulamalarin ogretmenlere ya da ogretmen adaylarina iletilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda ogrenciler teori ve uygulamanin butununu ogrenecekler ve: konusma becerilerinin nasil ogretilecegini; dinleme becerilerinin nasil ogretilecegini; okuma becerilerinin nasil ogretilecegini; yazma becerilerinin nasil ogretilecegini ogrenirler. |
Bu ders dil becerilerinin ogretilmesindeki teorileri ve uygulamalari icerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DErsin tanitimi | |
2) | • Ogrenciler • Ogretmenler | |
3) | • Sinif yonetimi • DErs planlamasi | |
4) | • Ogrenme ve ogretimin tanimlanmasi | |
5) | • Dilin tanimlanmasi | |
6) | • Dilin yapisinin ogretilmesi | |
7) | • Arasinav | |
8) | • Okuma becerilerinin ogretilmesi | |
9) | • Yazma becerilerinin ogretilmesi | |
10) | Sunumlar | |
11) | • Konusma becerilerinin ogretilmesi | |
12) | • Dinleme becerilerinin ogretilmesi | |
13) | Sunumlar | |
14) | Konu Tekrari | |
15) | • FINAL EXAM |
Ders Notları / Kitaplar: | Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Brown, H. D. (1994). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. USA: Prentice Hall. Doff, A. (1990). Teach English: A training course for teachers. NY: CUP Nunan, D. (1998). Language teaching methodology: A textbook for teachers. Hertfordshire: Prentice Hall Europe. |
Diğer Kaynaklar: | Richards, J. C. & Renandya, W. A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. NY:CUP. Singhal, M. (2006). Teacing reading to adult second language learners. USA: The reading matrix, Inc. Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 8 | 16 |
Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |