COP4215 Kuveyt Türk Participation BankingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4215 Kuveyt Türk Katılım Bankacılığı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, İslami bankacılık hakkında genel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin temel kazanımları aşağıdaki gibidir:
-İslami bankacılık hakkında kısa bilgi; Türk İslami Bankacılık Yazışmaları; katılım bankacılığı verilecek
-İslam bankacılık yöntemleri tanıtılacak. Bunlar morabahah, modarabah, musharakah, Qard Al-Hassen, Istisna, Kefalah, Vekaleh, Ijarah
-İslam bankacılığı ve yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
-Öğrenciler geleneksel bankacılık ile islami bankacılık arasındaki farkları görecek
-Öğrenciler katılım bankasında organizasyon hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Katılım bankacılığı, sağlam bankacılık, islam bankacılığı, islami finans, Kuveyt Türk, Kuveyt Türk Katılım Bankası, morabaha, modaraba, musharaka, AAOIFI, islam bankacılığı tarihi, lariba bankacılığı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geleneksel Bankacılık ve Para
2) İslami Bankacılık Tarihi ve Gelişimi
3) İslami Bankacılığın Temelleri
4) İslami Bankacılıkta Fon Toplama
5) İslami Bankacılıkta Fon Kullanımı
6) Ara sınav
7) Kuveyt Türk'e saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Bireysel ve Kurumsal Bankacılık
8) Sağlam Bankacılık Modelinde Kredi Tahsisi ve Uluslararası Bankacılık
9) Ses Bankacılığı Modelinde İşlemler, Teknoloji ve İdari Hizmetler Bankacılığı
10) Sağlam Bankacılık Modelinde Finansal Kontrol
11) Sağlam Bankacılık Modelinde Denetim, Uyum ve Risk Yönetimi
12) Ses Bankacılığı Modelinde İnsan Kaynakları, Eğitim ve Kalite
13) Kuveyt Türk saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Hukuk ve İzleme
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kuveyt Türk Committee (2012): Sağlam Bankacılık Modeli ile Katılım Bankacılığına Giriş
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.