EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4215 | Kuveyt Türk Katılım Bankacılığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, İslami bankacılık hakkında genel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin temel kazanımları aşağıdaki gibidir: -İslami bankacılık hakkında kısa bilgi; Türk İslami Bankacılık Yazışmaları; katılım bankacılığı verilecek -İslam bankacılık yöntemleri tanıtılacak. Bunlar morabahah, modarabah, musharakah, Qard Al-Hassen, Istisna, Kefalah, Vekaleh, Ijarah -İslam bankacılığı ve yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olur. -Öğrenciler geleneksel bankacılık ile islami bankacılık arasındaki farkları görecek -Öğrenciler katılım bankasında organizasyon hakkında bilgi sahibi olur |
Katılım bankacılığı, sağlam bankacılık, islam bankacılığı, islami finans, Kuveyt Türk, Kuveyt Türk Katılım Bankası, morabaha, modaraba, musharaka, AAOIFI, islam bankacılığı tarihi, lariba bankacılığı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geleneksel Bankacılık ve Para | |
2) | İslami Bankacılık Tarihi ve Gelişimi | |
3) | İslami Bankacılığın Temelleri | |
4) | İslami Bankacılıkta Fon Toplama | |
5) | İslami Bankacılıkta Fon Kullanımı | |
6) | Ara sınav | |
7) | Kuveyt Türk'e saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Bireysel ve Kurumsal Bankacılık | |
8) | Sağlam Bankacılık Modelinde Kredi Tahsisi ve Uluslararası Bankacılık | |
9) | Ses Bankacılığı Modelinde İşlemler, Teknoloji ve İdari Hizmetler Bankacılığı | |
10) | Sağlam Bankacılık Modelinde Finansal Kontrol | |
11) | Sağlam Bankacılık Modelinde Denetim, Uyum ve Risk Yönetimi | |
12) | Ses Bankacılığı Modelinde İnsan Kaynakları, Eğitim ve Kalite | |
13) | Kuveyt Türk saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Hukuk ve İzleme | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kuveyt Türk Committee (2012): Sağlam Bankacılık Modeli ile Katılım Bankacılığına Giriş |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |