İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3207 | Uluslararası Gazetecilik | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu ders, küresel bağlamda gazetecilik hakkında derinlemesine bilgi ve anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirmek ve sürekli değişen habercilik ortamına hazır hale gelmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - küresel gazetecilik çağını daha iyi anlayacaktır, - hiper-dijital çağda başarılı olmak için gerekli bilgi ve araç seti ile donatılacaktır, - gazetecilik etiği ve standartlarından vazgeçmeden, etkili hikaye anlatımı yoluyla uluslararası haber prodüksiyonunu gerçekleştirebilecek ve küresel anlamda okur kitlelerine hitap edebilecektir. |
Ders gazetecilik mesleğini ilgilendiren araştırmalara ve başarılı pratiklere atıfta bulunarak uluslararası gazeteciliğin hem teorilerine hem de uygulamalarına odaklanacaktır. Farklı kültürlerden okur kitlelerinin özellikleri, multimedya formatları, dijital araçlar, içerik türleri, platformlar ve habercilik etiği ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çatışmalar, kimlikler ve diğer karmaşık sorunların haberleştirilmesi özel oturumlarda işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi | - |
3) | Uluslararası habercilik modelleri I | - |
4) | Uluslararası habercilik modelleri II | - |
5) | Haber nasıl yazılır? | - |
6) | Haberlerin tartışılması | - |
7) | Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü | - |
10) | Bölgesel odaklanma: Avrupa basını | - |
11) | Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını | - |
12) | Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek | |
13) | Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri | - |
14) | Dönem değerlendirmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, Kevin (2011). International Journalism ISBN-10: 1412945283 |
Diğer Kaynaklar: | McPhail, Thomas L. (2006) Global Communications: Theories, Stakeholders, and Trends. Malden, Mass; Oxford: Blackwell. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |