NMD3207 International JournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3207 Uluslararası Gazetecilik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu ders, küresel bağlamda gazetecilik hakkında derinlemesine bilgi ve anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirmek ve sürekli değişen habercilik ortamına hazır hale gelmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- küresel gazetecilik çağını daha iyi anlayacaktır,
- hiper-dijital çağda başarılı olmak için gerekli bilgi ve araç seti ile donatılacaktır,
- gazetecilik etiği ve standartlarından vazgeçmeden, etkili hikaye anlatımı yoluyla uluslararası haber prodüksiyonunu gerçekleştirebilecek ve küresel anlamda okur kitlelerine hitap edebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders gazetecilik mesleğini ilgilendiren araştırmalara ve başarılı pratiklere atıfta bulunarak uluslararası gazeteciliğin hem teorilerine hem de uygulamalarına odaklanacaktır. Farklı kültürlerden okur kitlelerinin özellikleri, multimedya formatları, dijital araçlar, içerik türleri, platformlar ve habercilik etiği ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çatışmalar, kimlikler ve diğer karmaşık sorunların haberleştirilmesi özel oturumlarda işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi -
3) Uluslararası habercilik modelleri I -
4) Uluslararası habercilik modelleri II -
5) Haber nasıl yazılır? -
6) Haberlerin tartışılması -
7) Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık -
8) Ara sınav -
9) Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü -
10) Bölgesel odaklanma: Avrupa basını -
11) Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını -
12) Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek
13) Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri -
14) Dönem değerlendirmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Williams, Kevin (2011). International Journalism
ISBN-10: 1412945283
Diğer Kaynaklar: McPhail, Thomas L. (2006) Global Communications: Theories, Stakeholders, and Trends. Malden, Mass; Oxford: Blackwell.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.