NMD3207 International JournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3207 Uluslararası Gazetecilik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu ders, küresel bağlamda gazetecilik hakkında derinlemesine bilgi ve anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirmek ve sürekli değişen habercilik ortamına hazır hale gelmelerini sağlamak da dersin amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- küresel gazetecilik çağını daha iyi anlayacaktır,
- hiper-dijital çağda başarılı olmak için gerekli bilgi ve araç seti ile donatılacaktır,
- gazetecilik etiği ve standartlarından vazgeçmeden, etkili hikaye anlatımı yoluyla uluslararası haber prodüksiyonunu gerçekleştirebilecek ve küresel anlamda okur kitlelerine hitap edebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders gazetecilik mesleğini ilgilendiren araştırmalara ve başarılı pratiklere atıfta bulunarak uluslararası gazeteciliğin hem teorilerine hem de uygulamalarına odaklanacaktır. Farklı kültürlerden okur kitlelerinin özellikleri, multimedya formatları, dijital araçlar, içerik türleri, platformlar ve habercilik etiği ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çatışmalar, kimlikler ve diğer karmaşık sorunların haberleştirilmesi özel oturumlarda işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi -
3) Uluslararası habercilik modelleri I -
4) Uluslararası habercilik modelleri II -
5) Haber nasıl yazılır? -
6) Haberlerin tartışılması -
7) Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık -
8) Ara sınav -
9) Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü -
10) Bölgesel odaklanma: Avrupa basını -
11) Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını -
12) Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek
13) Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri -
14) Dönem değerlendirmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Williams, Kevin (2011). International Journalism
ISBN-10: 1412945283
Diğer Kaynaklar: McPhail, Thomas L. (2006) Global Communications: Theories, Stakeholders, and Trends. Malden, Mass; Oxford: Blackwell.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 3
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 2
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 4
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 3
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 2
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 1
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 4
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 5
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 4