Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Uluslararası haberciliğin işlevleri ve önemi |
- |
3) |
Uluslararası habercilik modelleri I |
- |
4) |
Uluslararası habercilik modelleri II |
- |
5) |
Haber nasıl yazılır? |
- |
6) |
Haberlerin tartışılması |
- |
7) |
Özel konular: Bilginin özgürlüğü ve şeffaflık |
- |
8) |
Ara sınav |
- |
9) |
Üçüncü dünya ülkelerinde basın sansürü |
- |
10) |
Bölgesel odaklanma: Avrupa basını |
- |
11) |
Bölgesel odaklanma: Kuzey Amerika basını |
- |
12) |
Özel konular: Bilgi kirliliği sorununu uluslararası bağlamda değerlendirmek |
|
13) |
Özel konular: Medyanın gelişiminin engelleri |
- |
14) |
Dönem değerlendirmesi |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
3 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
2 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
4 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
3 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
2 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
4 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
1 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
5 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
4 |