Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Sesli sunum; radyo haberleri, Televizyon için sunum: televizyon haberlerinin gücü, Ne? Nerede? Ne Zaman? Neden? Nasıl? Kim?, Kablolu yayıncılığa giriş, "Lead" yazma |
|
2) |
Haber toplama: nereden geliyor?, Modern gazetecilikte ve mahremiyet konularında etik, haber merkezi sorumlulukları ve görevleri, "Lead" yazma ve başlı başına televizyon için hikaye üretme, TV için sinopsis üretme, ses seçiminin ve kullanımının ilkeleri |
|
3) |
Sesinizi kullanma, Haber bülteni zorlukları, Son dakika haberleri, Basın toplantıları |
|
4) |
Kaynaklar ve bir söyleşiden olabildiğince bilgi toplamak, Farklı kaynaklarla aynı anda çalışma |
|
5) |
TV haberi yazımı, çekimi, çerçeveleme ve kurgulama, Bir hikaye nasıl satılır? |
|
6) |
Ticari meseleler: reytingler, satış, herkes nasıl para kazanıyor, sponsorlu içerik, Takım çalışması: bir ekiple nasıl çalışılır, prodüktörler, yardımcı prodüktörler, ünlü sunucular, muhabirler, haber masası, fotoğrafçılar ve yönetim, Çerçeveleme üzerine çalışma, TV röportajının ilkeleri |
|
7) |
Gözden geçirme: radyo ve tv yazımı |
|
8) |
Grafik için yaratma ve yazma, video için yazma, Grafikli ve videolu hikaye üretme |
|
9) |
Çekim ve kurgulama, Dijital için yazıma giriş |
|
10) |
Dijital hikayeler için fotoğraf çekme ve çerçeveleme, başlık ve spot yazma, manşet alma için çalışma |
|
11) |
Dijital hikayelerin farklı türleri, Özel dijital prodüksiyonlar: "Dinner around the world and Chinatown", 11 Eylül saldırılarında medyada ses kullanımı, Pratik: son dakika haberleri için hızlı yazım, farklı formatlarda yapacağınız hikayeler için detaylı "pitch" yazma |
|
12) |
Radyo, televizyon ve dijital için yazım atölyesi |
|
13) |
Spor haberi ve ekonomi haberi yazımı |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. |
|
4) |
Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. |
|
5) |
Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. |
|
6) |
Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. |
|
7) |
Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. |
|
8) |
Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. |
|
9) |
Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
12) |
Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. |
|
13) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|