FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3577 | Sağlık Ekonomisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık ekonomisi hakkında temel bilgileri vermektir. Ayrıca sağlık sektöründe karşılaşılan sorunları ekonomik açıdan analiz etmek ve çözmek dersin diğer amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık ekonomisinin temel kavram ve konularına hakim olabilecek, 2. Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edinebilecek, 3. Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabilecek, 4. Sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörleri öğrenecek, 5. Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir. |
Bu derste, sağlık ekonomisinin temel kavramları, sağlık ekonomisinde kullanılacak temel mikroekonomik araçlar ve istatistiki metodlar öğretildikten sonra, sağlığın arz ve talep yapısına giriş yapılacaktır. Aynı zamanda dönem boyunca sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ile ilgili politikalar ve devletin rolü tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
2) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
3) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
4) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
5) | Sağlık Üretim Fonksiyonu | Bölüm 2 & 3, Health Economics |
6) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Fiyat | Bölüm 4, Health Economics |
7) | Vize | |
8) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Gelir | Bölüm 4, Health Economics |
9) | Sağlık Hizmetleri Talebi Uygulamaları | Bölüm 5, Health Economics |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Fiyat: Üretim Süreci Maliyeti ve Verimlilik | Bölüm 6 & 7, Health Economics |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Arz: Teknoloji, Kalite, ve Hizmete Erişim | Bölüm 8 & 9, Health Economics |
12) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | Bölüm 10, Health Economics |
13) | Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Politikası | Bölüm 11, Health Economics |
14) | Sağlık Sektöründe Devletin ve Pazarın Rolü | Bölüm 12, Health Economics |
Ders Notları / Kitaplar: | Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press |
Diğer Kaynaklar: | Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016. The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |