ECO3577 Health EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3577 Sağlık Ekonomisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı sağlık ekonomisi hakkında temel bilgileri vermektir. Ayrıca sağlık sektöründe karşılaşılan sorunları ekonomik açıdan analiz etmek ve çözmek dersin diğer amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık ekonomisinin temel kavram ve konularına hakim olabilecek,
2. Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edinebilecek,
3. Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabilecek,
4. Sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörleri öğrenecek,
5. Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste, sağlık ekonomisinin temel kavramları, sağlık ekonomisinde kullanılacak temel mikroekonomik araçlar ve istatistiki metodlar öğretildikten sonra, sağlığın arz ve talep yapısına giriş yapılacaktır. Aynı zamanda dönem boyunca sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ile ilgili politikalar ve devletin rolü tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar Bölüm 1, Health Economics
2) Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar Bölüm 1, Health Economics
3) Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar Bölüm 2, Health Economics
4) Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar Bölüm 2, Health Economics
5) Sağlık Üretim Fonksiyonu Bölüm 2 & 3, Health Economics
6) Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Fiyat Bölüm 4, Health Economics
7) Vize
8) Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Gelir Bölüm 4, Health Economics
9) Sağlık Hizmetleri Talebi Uygulamaları Bölüm 5, Health Economics
10) Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Fiyat: Üretim Süreci Maliyeti ve Verimlilik Bölüm 6 & 7, Health Economics
11) Sağlık Hizmetlerinde Arz: Teknoloji, Kalite, ve Hizmete Erişim Bölüm 8 & 9, Health Economics
12) Sağlık Hizmetleri Finansmanı Bölüm 10, Health Economics
13) Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Politikası Bölüm 11, Health Economics
14) Sağlık Sektöründe Devletin ve Pazarın Rolü Bölüm 12, Health Economics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press
Diğer Kaynaklar: Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016.
The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek